dilluns, 12 de maig del 2008

" 4. Valoració personal de l'avaluació dels recursos telemàtics per la interculturalitat"

En la 3a PAC d'aquesta assignatura, hem hagut d'avaluar el Projecte KulTIC que constitueix un recurs educatiu en línia dedicat al treball de la interculturalitat.

Personalment, considero que l'aprenentatge que he realitzat amb aquesta tasca em resultarà molt útil tant actualment com a mestra com en un futur com a psicopedagoga. El fet d'analitzar tant la proposta KulTIC com altres materials, m'ha permès descobrir una sèrie de recursos que abans ignorava. És més, segurament si no fos per aquesta assignatura, hores d'ara les continuaria desconeixent. Aquesta feina no només m'ha aportat un conjunt d'estratègies per planificar un treball sistemàtic i interdisciplinar tant d'interculturalitat com d'informàtica , sinó que també m'ha obert les portes per continuar investigant sobre les possibilitats i les ofertes existents en aquest entorn per emprar-les quan cregui oportú. A més, la posada en pràctica d'aquests a l'aula( tant ja creats com elaborats per mi) em donarà un bagatge que em capacitarà millor com a psicopedagoga per orientar i informar altres docents sobre aquest recurs.

Trobo molt important que com a psicopedagogs/ues elaborem la nostra pròpia base de dades sobre les propostes existents d'aquest recurs, classificant-les segons els conceptes i els valors que poden treballar. Aquesta informació ens facilitarà la identificació d'aquelles més adequades per satisfer les necessitats de cada situació, com ara, la demanda per part d'un centre per solucionar un problema de convivència entre alumnat, l'aportació d'estratègies a un claustre per dissenyar un projecte destinat a la interculturalitat, la programació de cursos de formació per al professorat per conèixer i crear aquest tipus de recurs, etc.

En resum, aquesta tasca de recerca sobre el projecte KulTIC, proposada en la PAC3 està relacionada tant amb la PAC2 com amb la PAC1 ja que totes tres es centren en el coneixement i l'ús de les TIC per treballar la interculturalitat. La PAC1 ens va fer una primera presentació d'aquest recurs a través d'una situació de discrepància d'opinions entre dos docents( la Berta i en Joel) sobre la conveniència pedagògica de dos jocs que a simple vista resultaven certament controvertits. La PAC2 ens va proposar de crear per grups una webquest per crear una postura crítica i de rebuig vers els prejudicis i la violència vers la diversitat cultural. Un cop coneguts i aplicats els procediments per elaborar una webquest, la PAC3 promou que ampliem els nostres coneixements sobre el tema, analitzant i valorant un material ja preparat. Així doncs, a través d'aquestes tres activitats hem anat adquirint un coneixement sobre aquest material de forma progressiva i des de diferents postures: com a crítics en un debat( PAC1), com a creadors( PAC2) i com a investigadors i avaluadors( PAC3). Crec que aquesta manera d'abordar el tema resulta molt enriquidora ja que ens aporta un coneixement des de diferents àmbits la qual cosa ens permet crear-ne una visió més completa i ajustada, tot reconeixent els seus avantatges i dificultats a l'hora de posar-lo en pràctica.